onsdag 30. september 2009

Hypertekstualitet og hypertekstforteljing

Slik eg oppfattar oppgåveteksten, kan eg velje mellom å reflektere rundt hypertekstualitet, interaktivitet eller multimodalitet. Mine refleksjonar gjeld då hypertekstualitet.

Ein skal ikkje ha navigert lenge på nettet før ein blir stilt overfor fenomenet hypertekst. Jon Lanestedt definerer hypertekst slik: "Hypertekst har vi når elektroniske dokumenter inneholder kryssreferanser - koblinger (eng. "links") - i eller mellom dokumenter. En kobling aktiviseres ved å klikke på den, og maskinen henter fram dokumentet i den andre enden av koblingen."

På 3.trinn, der eg underviser, opplever eg det som utfordrande å late elevane manøvrere mellom lenkjene i ein hypertekst, som Kristin Bakke Sæterås også påpeikar i leksjonen "Tekst 1 - Tekstskaping med IKT": Elevane kan "hamne på ville vegar". Læraren bør difor etter mitt syn styre elevane når det gjeld kva sider dei skal "bevege seg" på på internett. Med aukande alder kan ein gradvis gje elevane meir ansvar for å klikke på relevante lenkjer

Det finst gode læringsressursar som gjev elevane øving i å følgje relevante lenkjer for å tileigne seg kunnskap om ulike emne. Eit døme på dette er http://www.steinalder.no/. Frå hovudsida kan elevane velje mellom ulike tema frå steinalderen, og også inne i desse tema finst det lenkjer der dei kan få endå meir informasjon.

Eg tykkjer det var interessant å lese om hypertekstforteljingar. Eg trur at dette må vere ein motiverande måte å skrive forteljing på. Ved at innleiinga er skriven på førehand, kjem dei i gong med skrivinga. Det interessante her er at forteljinga ikkje er ferdig ein gong for alle, men at elevane får påverke korleis forteljinga skal utvikle seg, både medan dei skriv, men også under lesinga.
________________________________________________________________________________

Kjelder:
Definisjon hypertekst av Jon Lanestedt tigjengeleg på www.apollon.uio.no/vis/art/1994/6/hypertekst
Sæterås, Kristin Bakke (2009): Tekst 1 - Tekstskaping med IKT

Hypertekstuelle læringsressursar og elevarbeid:
http://www.steinalder.no/ utvikla av Arkeologisk museum i Stavanger og Arkikon
www.nynorsksenteret.no/teikneseriar/
http://pluto.hive.no/pluto2003/hhaugest/norsk/hyptekst/index.htm
http://norsk.barneblad.no/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar